Edelényi Ruszin Nemzetiségi Önkormányzat

Isten hozta honlapunkon!

Híreink

Prágai tanulmányút és közösségépítő kirándulás

2019. december 10. kedd

2019. november 28 – december 1.

Edelényből a görögkatolikus templom elől indultunk a reggeli órákban és kora este érkeztünk meg Prágába. A szállás elfoglalása után megtekintettük a prágai Béke téri Karácsonyi vásárt, amely a szállásunktól nem messze találtunk.

A második nap városnézésre Európa egyik leghosszabb villamosvonalán mentünk, mely a teljes belvároson végig vitt bennünket, egy kis betekintést engedve a reánk váró rengeteg látnivalóból.

Első állomásunk a vár volt, ahol nemcsak az épületet, hanem az őrségváltást is megtekintettük. Itt található a Szent Vitus székesegyház is, monumentális épületegyüttesével együtt. A székesegyház homlokzatáról nemzetiségi zászlók lógtak le, ahol a ruszin zászlót is felfedeztük. Valamint itt található Nepomuki Szent János ereklyéit tartalmazó koporsó is. A cseh koronázási ékszerek is a várnegyed területén találhatjuk. A régi királyi palota részeit is bejártuk, amelyeknek nagy területei jelenleg is restaurálás alatt állnak. A váregyüttes legrégebbi épülete a várnegyed része, a Szent György bazilika, ami most galériaként is funkcionál. Itt van eltemetve Szent Ludmilla, Szent Vencel nagyanyja. A vár oldalán lesétálva az Aranyutcácska felé vettük az utunkat, ahol eltöltöttünk egy kis időt. A legenda szerint az „Arany” nevet a 16. századi alkimistákról kapta, akik állítólag itt próbáltak aranyat csinálni.Az utcácska elnevezést nem annyira rövidségének köszönheti, hanem annak, hogy házai rendkívül kicsik, mintha csak törpéknek készültek volna.A vár bejárása után a Kisoldalon ereszkedtünk le a Szent Miklós templomhoz, ahol megkoszorúztuk Rákóczi Ferenc emléktábláját, ajezsuita rendház falán. Itt lakott II. Rákóczi Ferenc fiatal diákkorában, 1690-92 között. A koszorúzás után a Károlyi- hídon átsétálva délután a szabadidős tevékenység és a városi séta után a Vencel térről induló villamossal visszamentünk szálláshelyünkre, majd a kora esti órákban ismét egy másik Karácsonyi vásár forgatagában találtuk magunkat.

A harmadik napon reggeli után ismét városnézésre került a sor:  a prágai kis Jézus szobrának megtekintésével indult a napunk, ahol a templomban egy imádságot is elmondtunk. A Prágai Kis Jézus egy öltöztető szoborA templomtól az utunk ismét a Károlyi- hídon át vezetett, ahol a szerencsét hozó Nepomuki Szent János szobrát meg is érintettük. Majd Prága Óvárosi része felé vettük az irányt. Itt megtekintettük az Orlojt, a híres 600 éves órát, melynek kis szobrai minden órában órajátékot adnak elő. A híres zsidó-negyedbe is ellátogattunk, ahol nemcsak a prágai zsidóság egykori életéről hallottunk történteket, hanem Gólem legendájával is megismerkedtünk. Kisétáltunk a moldva partjára is, utána Vencel térről villamosra ülve ellátogattunk, Svejk a derék katona ismert söröző helyére. Késő délutáni órákban szabadprogram következett, majd újra visszatértünk a szállásra.

A negyedik napon reggeli után indultunk az UNESCO világörökség részét képező Kutna Horára, ahol megtekintettük a Szent Borbála templomot, a csehországi késő gótika egyik legnevezetesebb épületét.valamint a Csontkápolnát. Ez egy olyan csontház, amely egy templomban található és nem kevesebb, mint 40 ezer ember csontvázát foglalja magába. Magyar történelmi vonatkozása is van: 1471-ben Kutná Horában választották meg a cseh trónra Jagelló Ulászlót (Vladislav II Jagellonský), aki Hunyadi Mátyás halála után II. Ulászló néven (és Dobzse László csúfnéven) magyar királyként is uralkodott.Rövid városnézés után indultunk hazafelé.

Felhasználó

Bejelentkezés
emet_logo_szines

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma nevében eljáró Emberi Erőforrás Támogatáskezelő támogatásával valósult meg a világhálón való megjelenésünk.